نتایج بازی های مقدماتی جام جهانی در اروپا

نتایج بازی های مقدماتی جام جهانی در اروپا




 

 


نتایج بازی های مقدماتی جام جهانی در اروپا


تاریخ : چهارشنبه ،
24 مهر 1392

تيم‌هاي اسپانيا، انگليس ، روسيه و بوسني با صدر‌نشيني در گروه‌هاي خود جواز حضور در جام جهاني 2014 برزيل را بدست آوردند.

مرحله گروهي رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره اروپا به پايان رسيد و چهره‌ تيم‌هاي باقيمانده صعودکننده به جام جهاني و مرحله پلي‌اف مشخص شد.

گروه A

صربستان در روز آخر اين گروه جشنواره‌اي از گل به راه انداخت و موفق شد با نتيجه خرد‌کننده 5 بر يک مقدونيه را از پيش روي بردارد. اين پيروزي تاثيري در سرنوشت صرب‌ها نداشت. آنها پيش از اين تيم حذف شده اين گروه بودند. بلژيک از پيش صعود کرده برابر ولز به تساوي يک بر يک رسيد و اسکاتلند با 2 گل کرواسي را شکست داد.

جدول گروه

1- بلژيک 10 بازي، 26 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- کرواسي 10 بازي، 17 امتياز (صعود به پلي‌اف)

3- صربستان 10 بازي، 14 امتياز

گروهB

ايتاليا از پيش صعود کرده به جام جهاني در خانه ميزبان ارمنستان بود که اين ديدار در پايان با تساوي دو بر دو به پايان رسيد. در اين ديدار ابتدا يورا مورسيان در نيمه نخست ارمنستان ميزبان را جلو انداخت اما در ادامه مسابقه الساندرو فلورنزي در دقيقه 24 گل تساوي بازي را به ثمر رساند. ارمنستاني‌ها بار ديگر پيش افتادند. اين بار هنريک کريتچيان موفق شد گل دوم ارمنستان را به ثمر برساند اما ماريو بالوتلي موفق شد در ادامه گل آخر اين مسابقه را به ثمر برساند تا اين ديدار جذاب با تساوي 2 بر 2 به پايان برسد. دانمارک نيز در خانه جشنواره اي از گل به راه‌انداخت و موفق شد با 6 گل مالت را در هم بکوبد. برد پرگلي که هيچ صودي براي دانمارکي‌ها نداشت. در آخرين ديدار اين گروه نيز جمهوري چک موفق شد با گل دوکال بلغارستان را از پيش روي بردارد. به اين ترتيب ايتاليا از اين گروه به جام جهاني صعود کرد اما هيچ تيم دومي نتوانست به دليل عملکرد بد به مرحله پلي‌اف راه يابد.

جدول گروه

1- ايتاليا 10 بازي، 22 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- دانمارک 10 بازي، 16 امتياز

3- جمهوري‌چک 10 بازي، 15 امتياز

گروه C

جدول گروه

آلمان در يکي از جذاب‌ترين بازي‌هاي شب آخر مرحله گروهي انتخابي جام جهاني موفق شد سوئد را با نتيجه پرگل 5 بر 3 شکست دهد. آندره شورله مرد اول اين ديدار بود که موفق شد براي تيمش هت تريک کند. مسوت اوزيل و ماريو گوتسه ديگر گل‌هاي ژرمن ‌ها را به ثمر رساندند. براي سوئد نيز هايسن 2 بار و کاچاليکنيک گلزني کردند. ديدار رفت دو تيم نيز با تساوي 4-4 به پايان رسيد بود تا بازي اين دو تيم در مجموع دو ديدار 16 گل داشته باشد. در ديگر ديدار‌هاي اين گروه ايرلند جنوبي موفق شد با نتيجه 3 بر يک قزاقستان را شکست دهد و اتريش با 3 گل جزاير فارو را از پيش‌روي بردارد. البته اين پيروزي براي صعود اتريش کافي نبود . آنها به دليل شکست در بازي قبلي برابر سوئد از صعود به پلي‌اف بازماندند.

1- آلمان 10 بازي، 28 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- سوئد 10 بازي،20 امتياز (صعود به پلي‌اف)

3- اتريش 10 بازي، 17 امتياز

گروه D

تمام ديدار‌هاي شب آخر اين گروه با نتيجه 2 بر صفر به پايان رسيد. هلند که پيش از اين صعودش را به جام جهاني مشخص کرده بود در ديداري حساس برابر ترکيه به ميدان رفت و موفق شد با 2 گل به برتري برسد تا اميد‌هاي ترکيه براي صعود به جام جهاني 2014 بر باد رود. آرين روبن از روي يک ضربه ايستگاهي و وزلي اسنايدر براي ترکيه گلزني کردند تا فاتح تريم ناکام بزرگ شب آخر انتخابي جام جهاني باشد. روماني نيز در خانه موفق شد با 2 گل استوني را شکست دهد. کيپربان ماريکا هر دو گل اين ديدار را به ثمر رساند تا روماني به عنوان تيم دوم راهي مرحله پلي اف شود. مجارستان نيز موفق شد با 2 گل آندورا را از پيش روي بردارد.

جدول گروه

1- هلند 10 بازي،28 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- روماني 10 بازي،19 امتياز(صعود به پلي‌اف)

3- ترکيه 10 بازي،17 امتياز

گروه E

ايسلند موفق شد نروژ را در زمين خود با تساوي يک بر يک متوقف کند تا راهي مرحله پلي‌اف صعود به جام جهاني 2014 شود. سيگدورسون تک گل ايسلند را در اين ديدار به ثمر رساند. در ديگر ديدار اين گروه سوئيس از پيش صعود کرده موفق شد در خانه با يک گل اسلوني را شکست دهد تا اسلوني در حسرت صعود به پلي اف باقي بماند. گرانيت ژکا تک گل ميزبان را در اين ديدار به ثمر رساند. قبرس در تشريفاتي ترين ديدار اين گروه به مصاف آلباني رفت که اين ديدار در نهايت با تساوي بدون گل به پايان رسيد.

جدول گروه

1- سوئيس 10 بازي، 24 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- ايسلند 10 بازي، 17 امتياز (صعود به پلي‌اف)

3- اسلوني 10 بازي، 15 امتياز

گروه F

روسيه که براي صعود به جام جهاني 2014 به يک تساوي در زمين آذربايجان نياز داشت در نهايت برابر اين تيم به تساوي يک بر يک رسيد و به جام جهاني صعود کرد. رومن شيرکوف گل پيروزي بخش روسيه را در اين ديدار به ثمر رساند. تک گل ميزبان را نيز که از دقيقه 73 ده نفره بازي مي‌کرد، واقف جوادف به ثمر رساند. به اين ترتيب ياران کريستيانو رونالدو براي صعود به جام جهاني 2014 بايد در مرحله پلي‌اف پيروز بازي رفت و برگشت برابر حريف خود شوند.

پرتغال نيز در شبي که کريستيانو رونالدو را به علت دوکارته بودن در اختيار نداشت موفق شد با 3 گل لوکزامبورگ را شکست دهد. سيلوستر واره‌لا، ناني و الدر پوستيگا گل‌هاي پرتغال را در اين ديدار به ثمر رساندند.

رژيم صيهونستي نيز در آخرين ديدار اين گروه برابر ايرلند شمالي به تساوي يک بر يک رسيد.

جدول گروه

1- روسيه 10 بازي، 22 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- پرتغال 10بازي، 21 امتياز (صعود به پلي‌اف)

3- رژيم صيهونيستي 10 بازي، 14 امتياز

گروه G

بوسني‌و هرزگوين موفق شد با برتري برابر ليتواني براي اولين بار به جام جهاني صعود کند. اين تيم در حساس‌ترين بازي خود موفق شد با يک گل ليتواني را شکست دهد. وداد ايبسويچ دقيقه 67 موفق شد بوسني را پيش بيندازد و به جام جهاني برساند. در ديگر ديدار اين گروه يونان که رقابت سختي براي صعود از اين گروه با بوسني داشت موفق شد با 2 گل ليختن‌اشتاين را شکست دهد تا با قرار گرفتن در رده دوم به مرحله پلي اف صعود کند. به اين ترتيب ماراتن صعود بوسني و يونان براي صعود به جام جهاني 2014 برزيل در نهايت با صعود بوسني به جام جهاني و صعود يونان به مرحله پلي اف به پايان رسيد. اسلواکي نيز که شانسي براي صعود نداشت برابر لتوني با تساوي 2 بر 2 متوقف شد . اين در حالي بود که اسلواکي در اين ديدار در ابتدا با 2 گل پيش افتاده بود.

جدول‌گروه

1- بوسني 10 بازي، 25 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- يونان 10 بازي، 25 امتياز (صعود به پلي‌اف)

3- اسلواکي 10 بازي، 13 امتياز

گروه H

انگليس موفق شد در روز پاياني اين گروه جواز حضور در جام جهاني را بدست آورند. شاگردان روي هاجسون در ورزشگاه ومبلي ميزبان لهستان بودند که در نهايت موفق شدند با دو گل حريف خود را شکست دهند. انگليسي‌ها نيمه نخست را بسيار هجومي آغاز کردند اما هر‌چقد که بازيکنان انگليسي مي‌زدند با مقاوت شزني دروازه‌بان لهستان و تير دروازه از دست رفت تا اينکه وين روني در دقيقه 41 گل نخست را به ثمر رساند تا نيمه نخست با همين نتيجه به پايان برسد. انگليسي‌ها که مي دانستند اوکراين در بازي همزمان از حريف خود پيش است در نهايت موفق شدند گل دوم خود را نيز در دقيقه 85 به ثمر برسانند. اين‌بار استيون جرارد موفق شد براي انگليس گلزني‌کند تا اين ديدار با نتيجه 2 بر صفر به سود انگليس به پايان برسد.

اوکراين در ديگر ديدار اين گروه در حالي که منتظر توقف انگليس بود موفق شد سان‌مارينو را با 8 گل در هم بکوبد. اين برد تاثيري در سرنوشت اوکراين نداشت و آنها تنها به پلي اف صعود کردند. مولداوي نيز در ديگر ديدار اين گروه موفق شد مونته‌نگرو بي‌انگيزه را با نتيجه 5 بر 2 در هم بکوبد و به خانه بفرستد.

جدول گروه

1- انگليس 10 بازي، 22 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- اوکراين 10 بازي، 21 امتياز(صعود به پلي‌اف)

3- مونته نگرو 10 بازي، 15 امتياز

گروه I

اسپانيا در حالي که براي صعود از اين گروه به جام جهاني به يک تساوي نياز داشت موفق شد با 2 گل گرجستان را شکست داده و به عنوان صدرنشين راهي برزيل شود. آلوارو نگردو و خوان ماتا براي ماتادور‌ها در اين بازي گلزني کردند. فرانسه نيز موفق شد در بازي‌آخر خود با 3 گل فنلاند را شکست دهد. فرانک ريبري، توبويو (گل به خودي) و کريم بنزما براي فرانسه گلزني کردند تا اين تيم راهي پلي اف شود.

جدول گروه

1- اسپانيا 8 بازي، 20 امتياز (صعود به جام‌جهاني)

2- فرانسه 8 بازي، 17 امتياز (صعود به پلي اف)

9 تيم صدرنشين گروه هاي مستقيم به طور مستقيم به جام جهاني صعود کردند و هشت تيم برتر از تيم‌هاي دوم به پلي اف راه يافتند.

قرعه‌کشي مرحله پلي اف انتخابي جام جهاني در قاره اروپا هفته آينده برگزار مي‌شود.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل